وبلاگ شخصی امیر شهریاری

فعلا هیچی !

درباره لازاروس


سلام

می خوام یکم درمورد لازاروس بنویسم.

lazarus

پروژه لازاروس در سال 1999 توسط سه نفر (Cliff Baeseman - Shane Miller - Michael A. Hess) آغاز شد، که هر سه آنها در حل پروژه Megido تلاش کرده بودند. پروژه لازاروس در ناامیدی آغاز شد ولی در طول سالها توسط توسعه دهندگان و هواداران رشد کرد.

لازاروس یک IDE شبیه به دلفی و مستقل از سکو است که از پاسکال آزاد استفاده می کند. همچنین شامل LCL است که کم و بیش با VLC دلفی سازگار است. پاسکال آزاد کامپایلری با مجوز GPL است که بر روی لینوکس،ویندوز، OS/2 ،مک و .... قابل اجرا است. پاسکال آزاد طراحی شده تا بتواند Syntax دلفی که شی گرا است را کامپایل و درک کند. لازاروس قطعه پاژل گم شده ای است که به شما اجازه توسعه دلفی گونه برنامه را در تمام سیستم عامل ها می دهد.

بر خلاف جاوا که تلاش می کند تا یک بار بنویسد و همه جا اجرا کند، لازاروس و پاسکال آزاد تلاش می کند تا یک بار بنویسید و در هر جا کامپایل کنید. چونکه دقیقا همان کامپایلر بر روی تمام سیستم عامل های فوق در دسترس است به این معنی که شما نیازی به هر نوشتنی برای تولید محصولات مشابه در سیستم عامل های مختلف ندارید.


میتونید توضیحات بیشتری را در لینک زیر مطالعه کنید

http://lazarus.freepascal.org/index.php?page=about

  • امیر شهریاری

نظرات  (۱)

آیا میشه با لازاروس برای اندروید نوشت خواهش میکنم همین الان جواب بدید
پاسخ:
با سلام
شدنش میشه ولی کمی مشکله
میتونید از لینک های زیر کمک بگیرید
http://wiki.freepascal.org/Android
http://wiki.lazarus.freepascal.org/Custom_Drawn_Interface/Android
http://wiki.freepascal.org/Android_Programming
http://forum.lazarus.freepascal.org/index.php?board=43.0
ولی توصیه می کنم تا زمانی که لازاروس امکانات برنامه نویسی برای اندروید و معماری ARM را به طور کامل پشتیبانی نکرده است از محیط ها و کامپایلر های استاندارد خودش استفاده کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی